adult attractive beautiful beauty 371109

Klidný spánek a uvolnění

Známe to všichni. Pracovní schůzky, zkoušky ve škole, důležité hovory s partnerem. Často si předem vytváříme ty nejhorší scénáře a jednu situaci tak prožijeme v těžkých energiích hned několikrát, ačkoli pro to většinou není důvod. Cítíme strach z nadcházejícího dne a sami nevíme proč. Někdy máme pocit, že jsou naše emoce opodstatněné, například pokud se situace opakuje a už jednou nedopadla dobře. Jindy si v sobě neseme nezpracované emoce z dětství a podvědomě jednáme na základě nich. Například pokud jsme byli svědkem hádky rodičů v určité situaci, automaticky očekáváme, že když budeme totéž téma řešit s vlastním partnerem, vyústí to v hádku.

Energie pracovní schůzky a důležitého hovoru s partnerem

Tady je potřeba si uvědomit, že to, čím podobné emočně náročné situace vytváříme, jsou především naše myšlenky a náš postoj, který je mnohdy předpojatý a předem negativní. Zjednodušeně půjdeme-li na schůzku se strachem, že nedopadne dobře, vytváříme tak mnohem větší pravděpodobnost, že schůzka skončí jinak, než bychom si přáli. Půjdeme-li na tutéž schůzku s pozitivními myšlenkami a úsměvem na tváři, můžeme se už z poloviny těšit na pozitivní výsledek.

Potřebujeme-li mluvit s partnerem o něčem důležitém, zkusme předem nezaujímat obranný postoj a nevytvářet si v hlavě odpovědi na možné negativní situace, které by mohly nastat. Ony jsou stejně jen v naší hlavě. Dokud daná situace nenastane, nemá cenu ji řešit. Namísto toho přistupujme k důležitému hovoru s neutrálním postojem a v lásce, která nám pomůže lehce vyřešit daný problém.

Aby se nám povedlo oprostit se od toho, co nás příští den čeká, pojďme se podívat na několik jednoduchých tipů.

Vytěsnění negativních myšlenek

Před tím, než usnete, soustřeďte se na vlastní dech a pozorujte jednotlivé nádechy a výdechy. Představte si nad sebou světelnou kouli, ze které do vás při nádechu proudí světlo a při výdechu ze sebe nechte odejít všechny negativní emoce a představy, spojené s následujícím dnem.

Vzpomeňte si na všechny, které pravděpodobně potkáte a na vaše pocity vůči nim. Pocítíte-li k někomu negativní emoce, nechte je odejít spolu s dechem a naopak se vůči němu nalaďte do pocitů klidu a harmonie.

Tvorba pozitivních programů

Až budete mít v hlavě pouze pozitivní myšlenky, zaměřte se v mysli na následující den, projděte si v duchu situace, které vás čekají a nalaďte se do pocitu lásky a klidu. Vytvořte si v hlavě vlastní pozitivní mantru a opakujte si ji během toho, co si vizualizujete jednotlivé pozitivní situace. Mantra by měla vycházet od srdce a mělo by v ní být obsaženo vše, co si přejete k následujícímu dni říct. Může znít například „Procházím s pokorou a v lásce vším, co mne následující den čeká.“

Máte-li i přes vizualizace stále obavy nebo pocity strachu, zkuste se zaměřit na konkrétní situace, které vás čekají a které ve vás tyto pocity vyvolávají. Uvědomte si, zda jste již někdy nezažili něco podobného a zpětně se do těchto situací ponořte. Uvědomte si, jaké emoce jste si z nich odnesli a zůstaňte v myšlenkách v daném momentu, dokud nepocítíte klid. Takzvaně daný moment prožijte znova, ale tentokrát si z něho neodneste negativní emoce.

Podobnou vizualizaci si můžete udělat také kdykoli během dne. Uvidíte, že vám bude cenným pomocníkem.

Klára Hrnčířská
Latest posts by Klára Hrnčířská (see all)
Přidej se k nám
Zdraví | Technologie | Osobní rozvoj
Připoj se ke komunitě a buď u všeho první!
(neveřejný obsah, tipy a triky, soutěže, recenze a mnohem více)